Kokosolie

 

Kokosolie is een superfood vanwege de vele gezondheidsbevorderende eigenschappen. KokosnootVolkeren rondom de eilanden van de Pacifische ocean zien kokosolie zelfs als het medicijn tegen alles. Kokosnoot zit boordevol voedingsstoffen en is rijk aan vezels, vitaminen en mineralen!

Kokosolie zwakt eventuele schommelingen in de bloedsuikerspiegel af en zorgt dat je minder hongeraanvallen krijgt tussen twee maaltijden in. Kokosolie zorgt ook snel voor een verzadigd gevoel.

Het verhoogt het energiepeil en verbrandingssnelheid en is daarom het geheime ingrediënt als je af wilt vallen. Kokosolie toevoegen aan maaltijden, helpt overeten en voorkomt snacken tussendoor! Voeg bij iedere maaltijd minimaal één eetlepel kokosolie toe aan je voeding.

10 redenen om kokosolie te gaan gebruiken, kokosolie:

  1. Bevat in verhouding minder calorieën dan andere vetten
  2. Is een zeer goed product om de huid te verzorgen
  3. Wordt nauwelijks in het lichaam opgeslagen als vet
  4. Zorgt voor meer warmteproductie
  5. Zorgt voor meer vetverbranding
  6. Doet ook de andere vetten sneller verbranden
  7. Zorgt voor een stabiele bloedsuikerspiegel
  8. Zorgt voor een verbetering van het cholesterolniveau
  9. Heeft een sterke anti-bacteriele werking
  10. Is een zeer stabiel vet, en daardoor het beste vet om in te bakken en te frituren. Er worden bij verhitting geen gevaarlijke transvetten gevormd.

Hoe te gebruiken?

Kokosolie is zeer veelzijdig. Gebruik kokosolie om mee te bakken, braden en zelfs frituren. Smeer kokosolie op je brood als gezonder alternatief op boter en margarine. Gebruik het in de verzorging van je huid. De aanbevolen hoeveelheid kokosolie ligt op ongeveer 2 tot 4 eetlepels per dag. Kokosolie kan gewoon op het aanrecht blijven staan en hoeft niet in de koelkast. Het smeltpunt is 25 graden. Het is ook zeer geschikt om gezonde snacks te maken met superfoods en rawe cacaopoeder.